سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه آنچه را که می دانی بر زبان میاور که همین در نادانی تو بس باشد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 92 اسفند 27 , ساعت 10:53 عصر

 

باروزنامه‌های حامی‌دولت آشناشوید

باروزنامه‌های حامی‌دولت آشناشوید

آیا دولت توازن مطبوعاتی ایجاد خواهد کرد؟

چند روزنامه حامی دولت هستند؟

بیش از 30 روزنامه سراسری حامی دولت هستند


جدای از ده‌ها روزنامه حامی دولت، خبرگزاری های ایرنا (دولتی و وابسته به وزارت ارشاد)، ایسنا (وابسته به جهاد دانشگاهی)، ایلنا (خانه کارگر)، شبستان (وزارت ارشاد)، موج، آنا (دانشگاه آزاد)، پانا (آموزش و پرورش) و ایانا (وزارت جهاد) نیز حامی دولت هستند.

همچنین ده‌ها سایت خبری از جمله سایت های تیک نیوز، جماران، عصر ایران، انتخاب، انصاف نیوز، خبرآنلاین، روزگار نو، خردادنیوز، روز نو، آفتاب، پارسینه، نواندیش، ایران خبر، صدای ایران، دیپلماسی ایرانی، جمهوریت، فرارو، فریادگر، اعتدال، شبکه ایران، سفیر، بهار و... هم در زمره سایت های حامی دولت اعتدال به شمار می روند. علاوه بر این تعدادی از رسانه های بیگانه هم از برخی اقدامات و سیاستهای دولت حمایت می کنند.

بر اساس این گزارش، رسانه های حامی دولت عموماً وابسته به اصلاح طلبان، کارگزاران، خانواده هاشمی، نهادهای دولتی و... هستند.

گفتنی است دکتر روحانی در اختتامیه جشنواره مطبوعات با بیان اینکه جز یکی دو رسانه که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند بقیه مطبوعات عمرشان چند ساله است، گفته بود: پس چرا این نهال پرثمر نمی‌شود و چرا بخش مطبوعات و جراید ما استقلال پیدا نمی‌کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت یکی از وظایف خود را ایجاد تعادل و توازن در عرصه مطبوعات می‌داند، اظهار داشته بود: چرا برخی امروز آزاد آزادند و برخی از این آزادی سهم اندکی دارند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرده بود: منتقدان و مخالفان این دولت آزادند و آزاد خواهند بود اما بگذارید به همان اندازه همراهان و دوستان دولت نیز آزاد باشند.

نگاهی به فهرست عریض و طویل رسانه های حامی دولت نشان می دهد که قوه مجریه "اعتدال" سهم حداکثری در جامعه اطلاعاتی و رسانه ای کشور دارد..

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ