سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس نیکو بپرسد، بداند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 92 اسفند 19 , ساعت 10:21 عصر

 

چکیده اخبار هفته در خبر گزاریها

 = "زم" معاون ترکان شد

 حجت‌الاسلام زم معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور شد.

به گزارش جهان، اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، از انتصاب حجت‌الاسلام محمدعلی زم به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی این دبیرخانه خبر داد.

 = 3 نکته درباره اظهارات عراقچی در محضر خبرگان ملت

 اظهارات آقای عباس عراقچی در اجلاس نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تا حدود زیادی تعجب آور بوده است.

نخست- عراقچی گفته است توافق ژنو حق غنی سازی 3/5 درصد ایران را تثبیت می کند.

دوم- آقای عراقچی ادعا کرده است ایران غنی سازی 20 درصد را متوقف کرده چون به آن نیاز نداشته است. این هم ادعای حیرت انگیزی است.

سوم- آقای عراقچی گفته است بسیاری از حرف هایی که امریکایی ها و اسراییلی ها می زنند برای مصرف داخلی خودشان است.

 =تماس ناطق‌نوری با شریعتمداری/ با طناب‌ پوسیده سبزها به‌ چاه‌ نمی‌روم


ناطق نوری در تماس با حسین شریعتمداری گفت: سبزها را به خوبی می‌شناسم و مطمئن باشید هرگز با طناب پوسیده آنها وارد چاه نمی‌شوم.

=سعید رضوی فقیه دستگیر شد

 سعید رضوی فقیه عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت علامه و از فعالان فتنه 88 در هشتگرد دستگیر شد.

خبر بد برای احمدی‌نژاد و یارانش

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهیه گزارش درباره دانشگاه ایرانیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گزارش دانشگاه ایرانیان باید مجددا در این شورا جمع‌بندی شود.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه ایرانیان و ارائه آن به کمیسیون اصل 90، گفت: یک گزارش خواسته شد و وزیر علوم آن را ارائه داد.

 فرجی‌دانا به مجلس احضار شد

 رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته آینده با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات پاسخگوی سؤالات حسین فتاحی، مقداد نجف‌نژاد، سعید اربابی و علی ایرانپور خواهد بود.

توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری:

نگران مسئله فرهنگ هستم/ مسئولان فرهنگی بدانند که چه می‌کنند/ مسئولان با جبهه دشمن مرزبندی صریح و شفاف کنند 

      حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار  با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما، مرزبندی صحیح و صریح بادشمن است، تاکید کردند: مرزبندی معنایش این نیست که قطع رابطه کنید.

در سخنان مهمی ضمن برشمردن برخی از واقعیات جهانی به تبیین «وظایف اصلی مسئولان نظام اسلامی» در شرایط حساس و پیچیده کنونی پرداختند و تأکید کردند: «واقع بینی و دیدن نقاط مثبت فراوان در کنار برخی نقاط ضعف»، «افتخار به نسل جوان مؤمن و انقلابی»، «استفاده از ظرفیت های بی شمار داخلی و ملی»، «غفلت نکردن از دشمنی دشمنان»، «مرزبندی صریح و شفاف با جبهه استکبار»، «نترسیدن از دشمن»، «تکیه به مردم و تقویت حرکت جهادی»، «حفظ و تقویت وحدت ملی»، «توجه به فرهنگ دینی و انقلابی»، و «گفتمان سازی»، از وظایف خطیر مسئولان نظام در سطوح مختلف است.

 رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص دوازده وظیفه را برای مسئولان نظام اسلامی مشخص کردند.

واقع بینی و دیدن نقاط قوت فراوان در کنار برخی نقاط ضعف،      

افتخار به نسل جوان متدین و انقلابی و قدر دانستن این جوانان 

توجه به ظرفیت های بی شمار داخلی و ملی و استفاده از آنها 

غفلت نکردن از دشمنی دشمنان 

ایشان توجه به فرهنگ دینی و انقلابی      

مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

  =پرونده استانداران دولت یازدهم بسته شد

عدم همخوانی استانداران با شعار اعتدال

پروسه انتخاب 31 استاندار جدید در دولت یازدهم به پایان رسید این درحالی است که برخی از چهره های سیاسی و نمایندگان مجلس به این انتساب ها انتقاد داشته و عقیده دارند که نیمی از استانداران با نگاه اعتدالی انتخاب نشده اند.

انتقاد آیت‌الله مصباح از رویرکرد فرهنگی دولت یازدهم

آیت‌الله مصباح یزدی: متأسفانه دولت جدید نیز‌‌ همان سخنی را می‌گوید که آن دولت بیان می‌کرد و حتی در این دولت به صراحت بیان شده که وظیفه ما اعتلای هنر است و کاری به دین نداریم

 توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان:

امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند چه می‌کنند/بنده نگران مسئله فرهنگ هستم/ جوانان انقلابی هیچگاه منزوی نخواهند شد

مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است. واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند زیرا همین جوانان هستند که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

ایشان توجه به فرهنگ دینی و انقلابی را یکی از وظایف خطیر مسئولان دانستند و با اشاره به اظهار نگرانی نمایندگان مجلس خبرگان از مسائل فرهنگی کشور، تأکید کردند: من هم از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان سهیم هستم.

 رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

 حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

 بیانیه جنتی در لبیک به بیانات رهبری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه ای بیانات معظم له را چون همیشه روشنگر مسیر حرکت کشور به ویژه حوزه فرهنگ عنوان کرد.

امتناع مراجع تقلید از دیدار با وزیر علوم

سه تن از مراجع عظام تقلید به دلیل پاره ای از مسائل و اقدامات وزیر علوم، به وی و هیأت همراهش وقت ملاقات ندادند.

 به گزارش مشرق، رضا فرجی دانا وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری که امروز پنج شنبه پانزدهم اسفندماه به منظور دیدار با مراجع تقلید و علما به شهر مقدس قم سفر کرده است،‌ با پاسخ منفی سه تن از مراجع مواجه شد.

 بر اساس این گزارش حضرات آیات حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی به دلیل برخی اقدامات و فعالیت های فرجی دانا وزیر علوم به وی و تیم همراه او وقت ملاقات ندادند.

وزیر علوم در سفر به قم تنها موفق به دیدار با آیات عظام صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی و جوادی آملی شد و از حضور در بیوت حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی باز ماند.

آیت الله مکارم شیرازی:

دیدار با وزیر علوم را نپذیرفتم/ عزل و نصب های وزیر علوم به مصلحت نظام و دانشجویان نبود

 بعضى از جرائد معروف نوشته شده بود که آیت الله مکارم با وزیر علوم ملاقات کرده‌اند من آن را جداً تکذیب مى‌کنم.

وی ادامه داد: افرادى واسطه شدند گفتم من آمادگى ملاقات با ایشان را ندارم. گفتند: چرا؟ گفتم: عزل و نصب‌هاى زیادى توسط ایشان در دانشگاه‌ها صورت گرفته که نه به مصلحت دانشگاه و دانشجویان عزیز ما بوده و نه به مصلحت نظام جمهورى اسلامى . 

آیةالله ‌مکارم تکذیب‌کرد، معاون وزیر تایید

روزنامه ایران نوشت: شنیدیم که در حالی برخی رسانه های منتقد دولت از مخالفت علما برای دیدار با وزیر علوم خبر داده اند که به گفته معاون فرجی دانا، به دلیل یک روزه بودن سفر وزیر علوم به قم، اساسا دیدار با برخی از علما در دستور کار نبوده.

ضیا هاشمی معاون وزیر علوم به پیام نو گفته: وزیر علوم با آیات عظام جوادی آملی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، شهرستانی، هاشمی شاهرودی، موسوی اردبیلی و علوی گرگانی دیدار می کند و همچنین وزیر علوم دیداری با آیت الله صادق آملی لاریجانی داشتند که با توجه به سابقه دیرینه دوستی ایشان با آقای فرجی دانا در فضایی خصوصی برگزار شد. 

با انتشار بیانیه‌ای از سوی ریاض اتفاق افتاد؛

عربستان حزب الله لبنان، اخوان المسلمین، داعش و جبهه النصره را تروریست اعلام کرد

شبکه خبری العربیه در خبری فوری گزارش داد که عربستان گروه اخوان المسلمین را فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

 ریاض با انتشار بیانیه‌ای علاوه بر گروه‌ اخوان اعلام کرده که داعش، جبهه النصره و حزب الله لبنان نیز در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار دارند.

رییس هیات امناء دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

رژیم شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد؛ ولی نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: اساسنامه دانشگاه آزاد را براساس اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم تا نتوانند آن را تصرف کنند. ما هم همان‌گونه عمل کردیم، اما نمی‌دانستیم نظام ما قوی‌تر از زمان شاه است و آن را تصرف می‌کند.

آقای رئیس‌جمهور از چه چیزی طلبکار است؟

دولت اگر راست می‌گوید اجازه بدهد به ازای هر 100 دقیقه حضور مدافعان توافق ژنو، منتقدان یک دقیقه رو در رو و آزادانه با مردم سخن بگویند! فقط قول بدهند در انتهای اسفند صدا و سیما را تهدید به قطع بودجه و ... نمی‌کنند.

محمود سریع القلم 

 محمود سریع القلم در دانشگاه شهید بهشتی گفته است که حسن روحانی پیش از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بنده را به ناهاری مشورتی در مرکز مطالعات مجمع تشخیص مصلحت دعوت کرد و گفت می خواهم از این فرصت انتخابات استفاده کرده و بیایم حرف هایم را بزنم و از اتهاماتی که به من زده اند دفاع کنم. او در آن موقع توقع پیروزی نداشت.سریع القلم سپس مدعی شده مواضع و مشاوره های من باعث شده که مقامات آمریکایی از حمله به ایران منصرف شوند. بنده با این کار خدمت بزرگی به کشورم کرده ام.

 ادامه دیدارهای انتخاباتی عارف

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان از دیدار این جبهه با عارف خبر داد و گفت: در جلسه آینده درباره تأسیس نهاد لیدری در مجموعه اصلاح‌طلبان و مجلس دهم بحث خواهد شد.

موضع صریح شریعتمداری؛

آقای روحانی! چرا دو روزنامه هتاک را حامی دولت معرفی کرده‌اید؟!

دولت محترم اعتدال! در حالی که از روزنامه‌های اهانت‌کننده به اسلام و انقلاب و امام(ره) حمایت می‌کند و توقیف آنها را برنمی‌تابد! تاب و تحمل کمترین انتقاد نسبت به عملکرد دولت را ندارد و روزنامه‌ها و نشریات منتقد دولت را توقیف کرده و یا به دادگاه می‌کشاند.

زنی که اشتون با او دیدار کرد

کاترین اشتون در یکی از این دیدارهای غیر رسمی خود در ایران به ملاقات نرگس محمدی از محکومین امنیتی کشور رفته است.

روحانی در دیدار با اعضای فراکسیون رهروان:

تیم مذاکره کننده زیر نظر یک شورای‌عالی سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند/ از رقبای انتخاباتی خود برای حضور در دولت دعوت کردم

رئیس جمهور گفت: علاوه بر شورای‌عالی امنیت ملی، تیم مذاکره کننده زیر نظر یک شورای‌عالی سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای یک تیم مجرب و حرفه‌ای است، گفت: علاوه بر شورای‌عالی امنیت ملی، تیم مذاکره کننده زیر نظر یک شورای‌عالی سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند.

باروزنامه‌های حامی‌دولت آشناشوید

 بیش از 30 روزنامه سراسری حامی دولت بخش اصلی صفحه اول خود را به تیتر و عکس سخنرانی روحانی در اختتامیه جشنواره مطبوعات اختصاص دادند.

 جدای از ده‌ها روزنامه حامی دولت، خبرگزاری های ایرنا (دولتی و وابسته به وزارت ارشاد)، ایسنا (وابسته به جهاد دانشگاهی)، ایلنا (خانه کارگر)، شبستان (وزارت ارشاد)، موج، آنا (دانشگاه آزاد)، پانا (آموزش و پرورش) و ایانا (وزارت جهاد) نیز حامی دولت هستند.

 همچنین ده‌ها سایت خبری از جمله سایت های تیک نیوز، جماران، عصر ایران، انتخاب، انصاف نیوز، خبرآنلاین، روزگار نو، خردادنیوز، روز نو، آفتاب، پارسینه، نواندیش، ایران خبر، صدای ایران، دیپلماسی ایرانی، جمهوریت، فرارو، فریادگر، اعتدال، شبکه ایران، سفیر، بهار و... هم در زمره سایت های حامی دولت اعتدال به شمار می روند. علاوه بر این تعدادی از رسانه های بیگانه هم از برخی اقدامات و سیاستهای دولت حمایت می کنند.

بر اساس این گزارش، رسانه های حامی دولت عموماً وابسته به اصلاح طلبان، کارگزاران، خانواده هاشمی، نهادهای دولتی و... هستند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ