سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ راستین در میان مردم، از ثروتی که شخص از آن برخوردار شود و به ارث گذارد، بهترند . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 94 آذر 6 , ساعت 12:53 عصر

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

 برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی نفوذی‌ها را از دانشگاه ناامید می‌کند

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: یکی از راه‌های مقابله با نفوذ دشمن برگزاری و اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها است و این می‌تواند نفوذی‌ها را از دانشگاه‌ها ناامید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با حضور در نشست سیاسی – فرهنگی دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به نقد وبررسی پدیده نفوذ دشمن پرداخت.

http://www.snn.ir/detail/News/464689/150

وی در این نشست بیان کرد: پدیده نفود یک حقیقت پیچیده است که به دلیل آمیختن حق و باطل در اثر پدیده نفوذ درک و تشخیص آن بسیار دشوار است.

این تحلیل گر مسایل سیاسی اظهار داشت: نفوذ دارای لایه‌های مختلفی است و گاه به شکل فردی و گاه به شکل جریانی عمل می‌کند و نفوذ جریانی در بخش نخبگان که تصمیم ساز هستند بسیار دشوار و خطرناک است.

 

وی با اشاره به دشواری‌های نفوذ بیان کرد: نفوذ نیاز به پایش و رصد دارد چرا که در نفوذ به شیبی ملایم ارزش‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند و این در سبک زندگی اسلامی رخ می‌دهد و ارزش‌های سبک زندگی دچار دگرگونی نرم می‌شوند.

 

حجت الاسلام لیالی عنوان کرد: نفوذ اقسام مختلفی دارد و نفوذ گران با شکلی‌های مختلفی در هر حوزه? نفوذ می‌کنند و نفوذ پذیران را شناسایی و مورد اغفال قرار می‌دهند.

 

این محقق و مدرس حوزه با اشاره به نفوذ فرهنگی گفت: در نفوذ فرهنگی دشمن دنبال تردید و شبه افکنی در باور‌ها و انگاره‌های انقلابی مردم است و این را در دوره اصلاحات مشاهده کردیم که نشریات زنجیره‌ای به طور مرتب احکام دینی از جمله ارتداد را مورد حمله قرار می‌دادند و سعی می‌کردند اسلام را دین خشن معرفی کنند.

 

حجت الاسلام لیالی به نفوذ مدیران نفوذی در عرصه سینما پرداخت و افزود: جریان نفوذی در عرصه فیلم و سینما بوده و است و این جریان اکنون صنعت سینما را کاملا در اختیار دارند و آنقدر زور دارند که نامه به جشنواره‌های مطرح دنیا و اسکار می‌زنند و می‌گویند فیلم حضرت محمد رسول الله که اینقدر قوی ساخته شده و مورد استقبال قرار گرفته یک فیلم دولتی است و نباید شما این فیلم را اجازه اکران دهید.

 

وی افزود: این جریان نفوذ مرتب در نشریات زنجیره‌ای خود در حال اسطوره سازی از رضا خان دیکتاتور هستند و از آن به عنوان پدر مدرنیته یاد می‌کنند درحالی اولا مدرنیته 20 سال قبل رضاخان وارد کشور شده و اصلا مشروطه به خاطر مدرنیته بوده و در ثانی رضاخانی که در باسواد بودن آن شک است می‌شود آن را نماد مدرنیته بدانیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مقابله با نفوذ بصریت و آگاهی بخشی می‌خواهد و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با آگاهی بخشی مانع نفوذ جریانی شوند.

 

وی تاکید کرد: در دانشگاه کرسی آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی راه اندازی کنید و این باعث می‌شود نفوذ نتواند اثرگزار باشد و چون منطق انقلاب منطق قوی است و می‌تواند با شبهات و شایعات مبارزه کند.

 

این تحلیل گر مسایل فرهنگی سیاسی بیان کرد: یکی از بعاد نفوذ که مقام معظم رهبری بر آن اشاره داشتند نفوذ در بعد سیاسی است.

 

وی افزود: در بعد سیاسی دشمن دنبال القاء ناامیدی در بین اقشار و سطوح مختلف مردم است و اینکه نشان داده شود دیگر انقلاب و شعار‌های انقلابی به درد نمی‌خورند و دیگر حرکت انقلابی با منطق سازگار نیست و هزینه آور است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بیان کرد: یکی از شگردهای دشمن در نفوذ سیاسی مذاکره و گفت گو است و سعی می‌کند از طریق گفت‌و‌گو افراد نفوذ پذیر را شناسایی و برای اهداف خود به خدمت گیرد.

 

وی در ادامه به نفوذ فکری از دریچه علوم انسانی اشاره داشت و بیان کرد: نفوذ اساتید سکولار در دانشکده‌های علوم انسانی و تربیت دانشجویان با مشرب غرب یکی از شگردهای نفوذ است.

 

این کار‌شناس سیاسی در نشست دانشجویان به مقوله نفوذ اقتصادی اشاره کرد و گفت: در عرصه اقتصادی ما رد دشمن را می‌توانیم در نگارش پیش نویش برنامه چهارم توسعه دید که کاملا بر مبنای ایدئولوژی غربی نگارش شده بود.

 

حجت الاسلام لیالی افزود: در نفوذ اقتصادی در سال‌های اخیر خط نفوذی‌ها مرتب به گونه? القا می‌کردند که علت فشار‌ها و مشکلات اقتصادی تحریم است و از طریق رابطه با غرب می‌توانیم تحریم‌ها را رفع و گشایش اقتصادی حاصل شود.

 

 

وی گفت: نفوذی‌ها مدام تکرار می‌کردند جریان مقاومت و ایستادگی سبب شد دشمن ما را تحریم کند و تا کی ما باید هزینه بدهیم و اکنون مشاهده کردیم از خیلی مسایل کوتاه آمدیم و مذاکره و گفت‌و‌گو شد ولی همچنان هم تحریم می‌شویم و هم مشکلات اقتصادی داریم.

 

این کار‌شناس سیاسی افزود: بدنه اقتصادی دولت تقریبا همه از دولت کارگزاران هستند و تغییری نکردند و این‌ها مدل توسعه را پیگیری می‌کنند که در این مدل اقتصاد توسعه‌ای شاخص عدالت به هیچ وجه دیده نمی‌شود.

 

وی افزود: در این مدل اقتصادی که جریان نئو لیبرال اقتصادی آن را جریان داری می‌کند نگاه به بیرون مرز، پیروی از سیاست‌های صندوق بین المللی پول ارزش بالای دارد و دیگر این جریان قطعا به یارانه به عنوان مصیبت عظمی و به مسکن مهر طرح مزخرف می‌نگرد.

 

این مولف کتاب و پژوهشگر اسلامی ادامه داد: توسعه وارادات از ویژگی‌های برجسته اقتصاد نئولیبرال است و شما ببیند اکنون در کشور  با وجود همه نوع تحریم انواع کالای لوکس و غیر لوکس خارجی یافت می‌شود.

 

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این دو سال بیش از 2500 ماشین مدل بالا و لوکس وارد کشور شده و این مدل توسعه تکنوکراتی از سوی فن سالاران تزریق می‌شود.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بیان کرد: نباید از معتقدان به این تفکر انتظار داشت به جوانان اجازه رشد و میدان داری دهند چرا که این تفکر به نیروی ایرانی اعتقادی ندارد و می‌بینیم مدیری که ابولمشاغل دولت است و پس از انقلاب در همه دولت‌ها حضور داشته و مدیر بوده با افتخار می‌گوید ایرانی فقط در آبگوشت بزباش توانایی دارد.

 

وی سپس با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت و معدن در ارتباط با واردات مدیر از خارج گفت: این توهین به همه مدیران مملکت است و این حرف از تفکر ا"یرانی باید تحقیر شود"  نشات می‌گیرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه جلسه به جریان‌شناسی انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات پیش رو انتخاب مهمی است و دانشگاهیان باید در ایجاد فضای پرشور و حماسی تلاش کنند و به ارائه شاخص‌های انقلاب بپردازند.

 

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو دنبال گفتمان تحریم انتخابات هستند که این افراد اپوزیسیون خارجی هستند و همیشه انتخابات را تحریم کردند و این دوره هم انتخابات را تحریم می‌کنند و اصولاٌ این افراد جایگاهی هم ندارند.

 

حجت الاسلام لیالی سپس به گفتمان تردید در حضور و عدم حضور اشاره کرد و گفت: این گفتمان با ناز و تردید در انتخابات شرکت می‌کنند که این افراد مصداق نفوذ هستند.

 

وی درباره گفتمان تردید بیان کرد: این افراد که بیشتر جریان نهضت آزادی هستند به نوعی اپوزیسیون داخلی هستند و نشریه ایران فردا ارگان آن‌ها است.

 

این استاد و پژوهشگر اظهار داشت: این جریان‌ها ارزیابی می‌کنند که آیا شرکت کنند یا نکنند اگر شرکت کنند و از سوی وزارت کشور یا شورای نگهبان رد صلاحیت شوند در همه جا داد و بیداد می‌کنند که نظام دیکتاتوری است و به ما اجازه نمی‌دهد شرکت کنیم و اگر شرکت کنند و رای نیاورند باز مدعی می‌شوند که تقلب شده و اگر در ‌‌نهایت هم رای بیاورند که به مقصود خود رسیدند و تا می‌توانند سیاه نمایی می‌کنند.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: این گفتمان لیبرال در هر انتخاباتی حضور داشته و از هر کسی که بیشترین قرابت را با خود داشته حمایت کرده که در سال 88 در آن فتنه آمریکایی با افتخار از موسوی حمایت کردند و به او رای دادند.

 

حجت الاسلام لیالی تصریح کرد: این جریان لیبرال در هر دوره? چه آشکار وچه پنهان در دولت‌ها ظهور کرده و در هر دولتی حاضر شده آن دولت را تخریب کرده است چه در دولت سازندگی و چه در دولت اصلاحات و حتی در دولت احمدی‌نژاد وجود داشته که باعث ضعف و عقب افتادن دولت شده است.

 

وی در ادامه جریان‌شناسی گفتمان انتخاباتی پیش رو به گفتمان اصلاحات اشاره کرد و گفت: اصلاحات با نماد آقای خاتمی و دنبال سهم اندک از مجلس است.

 

این پزوهشگر معتقد است: یکی از اشتباهات بزرگ اصلاحات ایجاد فتنه 88 بود چرا که خود اصلاحات می‌دانستند موسوی نیروی ان‌ها نیست و با لجبازی که فتنه گران کردند اصلاحات همه سرمایه اجتماعی خود را به میدان آوردند و ان فتنه را ایجاد کردند.

 

وی ادامه داد: اکنون اصلاحات به شدت از آن حرکات در فتنه 88 پشیمان هستند چرا که هر چه سرمایه مردمی داشتند بسیج کردند و مردم وقتی به خیانت آنان پی بردند روی گردان شدند بنابراین مجبور شدند در 92 به سمت آقای روحانی بروند و با اعتدال گریان ائتلاف کنند و احتمالا مجبور شوند مثل 92 با کارگزاران ائتلاف کنند.

 

حجت الاسلام لیالی به گفتمان کارگزارن به عنوان گفتمان بعدی اشاره کرد و گفت: این گفتمان را آقای هاشمی و دولت دنبال می‌کند و دنبال سهم حداکثری از مجلس هستند و چون دولت را در اختیار دارند به اندازه کافی امکانات دارند.

 

وی همچنین به گفتمان اصولگرای با نماد آقای لاریجانی اشاره کرد که دنبال ائتلاف با دولت برای پیروزی در انتخابات است.

 

این کار‌شناس مسایل سیاسی در پایان به گفتمان پایداری که به دولت نقد دارند و دنبال گفتمان سوم تیر 84 هستند اشاره کرد وگفت: در مجلس این گفتمان در کمیسون اصولگریان هستند و حدود 100 نماینده وزن دارند که شامل امثال زاکانی و حداد عادل و آقا تهرانی است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی همچنین به گفتمان‌های حاشیه? از جمله گفتمان انحرافی اشاره کرد و گفت: این گفتمان چندان جایگاهی ندارد.

http://www.snn.ir/detail/News/464689/150



لیست کل یادداشت های این وبلاگ