سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل پالایش نیابد، تا آن گاه که دانش درست شود [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 94 مرداد 3 , ساعت 8:55 عصر


 

حجت الاسلام محمد علی لیالی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به تلاش جریان لیبرالیسم فرهنگی برای نفوذ در عرصه فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ کم‌کاری داشته‌ است و در حوزه فیلم، هنر، تئاتر، ادبیات، کتاب، رمان، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از پدیده‌هایی که امروزه تحت عنوان جنگ نرم مطرح می‌شود، حضور ندارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی لیالی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تلاش برخی برای نفوذ لیبرالیسم فرهنگی در عرصه فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: اساس تفکر لیبرالیسم به اومانیسم و انسان محوری در برابر خدا محوری برمی‌گردد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: سکولاریسم به معنای جدایی دیانت از عرصه روابط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و مهم‌تر از همه این‌ها دارای سه اصل، اصالت قدرت، ثروت و لذت است که در فرهنگ لیبرالیسم وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام لیالی تصریح کرد: اسلام در ذات با لیبرالیسم، متعارض است و هیچ‌گاه اومانیسم و سکولاریسم را مطرح نمی‌کند؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی متأسفانه در بخشی از بدنه ‌دولت‌ها، رگه‌هایی از گرایش به لیبرالیسم فرهنگی با شدت و ضعف وجود داشته است.

 

وی یادآور شد: عرصه فرهنگ کشور در همه دولت‌ها با نوعی وادادگی مواجه است و فرهنگ در تمام این دوره‌ها گرفتار حاشیه‌ها شده است؛ چنان که رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند «من نگران مسأله فرهنگ هستم».

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر ارزش‌ها همانند امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، جامعه دچار جهالت، سقوط و انحطاط خواهد شد؛ از این‌رو باید از این فریضه الهی و رویش‌های انقلاب دفاع کرد و جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی نسبت به فرهنگ جهاد، شهادت و ارزش‌ها دغدغه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ کم‌کاری داشته‌ است و در حوزه فیلم، هنر، تئاتر، ادبیات، کتاب، رمان، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از پدیده‌هایی که امروزه تحت عنوان جنگ نرم مطرح می‌شود، حضور ندارد.

 

حجت‌الاسلام لیالی افزود: باید حوزه‌های علمیه رصد کند که چقدر از متون دینی برخوردار است و می‌تواند آنها را با زبان جدید به نسل جوان ارائه دهد و مراقب باشد به برخی از آسیب‌های دانشگاه‌ در عرصه پژوهش‌، پایان‌نامه نویسی و علوم انسانی غربی دچار نشود.

/908/ت302/ف

http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=274289


 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ