سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا را بندگانى است که آنان را به نعمتها مخصوص کند ، براى سودهاى بندگان . پس آن نعمتها را در دست آنان وا مى‏نهد چندانکه آن را ببخشند ، و چون از بخشش باز ایستند نعمتها را از ایشان بستاند و دیگران را بدان مخصوص گرداند . [نهج البلاغه]
 
جمعه 93 دی 5 , ساعت 10:18 عصر

دانشجویان فنی مهندسی در فعالیت های سیاسی فعال تر هستند

دانشجویان در فعالیت های سیاسی نباید دچار افراط و تفریط شوند

www.qomkhabar.com

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دانشجویان تمام رشته ها به مراتب روحیه شخصی در فعالیت های سیاسی وارد می شدند اما دانشجویان فنی مهندسی به دلیل ذهن حسابگر و دقیق و سنجش و اندازه گیری که دارند در فعالیت های سیاسی در دانشگاه ها موفق تر هستند.

دانشجویان فنی مهندسی در فعالیت های سیاسی فعال تر هستند /دانشجویان در فعالیت های سیاسی نباید دچار افراط و تفریط شوند
به گزارش قم خبر، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی بااشاره به اینکه فعالیت های سیاسی همانند سایر فعالیت ها برای دانشجویان ضروری و حتمی است، اظهار کرد: طبیعتا دانشجویی که دارای ذوق سیاسی است در اوقات فراغت خود به فعالیت های سیاسی مشغول می شود.
 
ضرورت فعالیت های سیاسی برای دانشجویان
 
وی بابیان اینکه فعالیت سیاسی برای همه دانشجویان ضروری است، افزود: فعالیت سیاسی برای دانشجویان یک الویت است.
 
استاد حوزه و دانشگاه بااشاره به اینکه فعالیت سیاسی یک دانشجو نسبت به فعالیت درسی بستگی به مدیریت زمان خود دانشجو دارد، عنوان کرد: اگر دانشجو مدیریت نداشته باشد در علم آموزی و فعالیت سیاسی خود اختلالی ایجاد می شود.
 
لیالی بابیان اینکه تجربه نشان می دهد دانشجویانی که در فعالیت سیاسی قرار دارند نسبت به فعالیت علمی سه رابطه دارند، تصریح کرد:1: انجمنی از دانشجویان که هم در فعالیت سیاسی موفق هستند هم در فعالیت علمی،2: گروهی از دانشجویان که چه درفعالیت های سیاسی شرکت کنند چه نکنند در علم موفق هستند و گروه سوم دانشجویانی که هم فعال در فعالیت های سیاسی و هم ناموفق در فعالیت های علمی هستند.
 
وی به دانشجویان فعال سیاسی و ناموفق علمی اشاره کرد گفت: این دانشجویان درگیر فعالیت های سیاسی شده اند و از علم آموزی غافل اند و این موفقیت در سیاست و علم بستگی به مدیریت و زمان بندی فرد دارد.
 
کدام دانشجویان در فعالیت سیاسی موفق ترند؟
 
استاد حوزه و دانشگاه بااشاره به 25 سال تجربه در فعالیت های سیاسی- علمی در تحصیل و تدریس و پژوهش و اجرایی، خاطرنشان کرد: دانشجویان تمام رشته ها به مراتب روحیه شخصی خود در فعالیت های سیاسی وارد می شدند اما دانشجویان فنی مهندسی ذهنشان در فعالیت های
سیاسی فعال تر است.
 
لیالی بابیان اینکه دانشجویان علوم انسانی و علوم سیاسی در فعالیت های سیاسی ضعیف تر هستند، تصریح کرد: دانشجویان فنی مهندسی به دلیل ذهن حسابگر و دقیق و سنجش و اندازه گیری که دارند در فعالیت های سیاسی در دانشگاه ها موفق تر هستند.
 
وی بااشاره به روحیه دانشجویان علوم انسانی و سیاسی، عنوان کرد: دانشجویان رشته های علوم انسانی و سیاسی، تابع عواطف و احساسات می شوند و عواطف و احساسات آن ها در فعالیت های سیاسی قالب است.
 
دانشجویان در فعالیت سیاسی باید دچار افراط و تفریط نشوند
 
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: درتجربه ای که دانشجویان رشته های علوم انسانی و سیاسی کسب کرده اند به این نتیجه رسیده اند که باید در این حوزه محتاط عمل کنند.
 
لیالی بابیان اینکه گرایش به فعالیت های سیاسی متعدد است، عنوان کرد: عوامل خانوادگی، مدرسه، هم کلاسی، حکومت، زمان و تحولات در یک فرد موجب تاثیر در فعالیت های سیاسی یک دانشجو می شود.
 
وی تاکید کرد و گفت: دانشجویان در فعالیت های سیاسی باید گرفتار افراط و تفریط نشوند.

انتهای پیام/

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ