سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشم زخم راست است و افسون راست ، و جادوگرى حق است و فال نیک درست و فال بد نه راست ، و بیمارى از یکى به دیگرى نرسد و بوى خوش بیمارى را بهبود دهد ، و عسل درمان بود . و سوارى و نگریستن به سبزه درمان بیمارى . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 92 اسفند 12 , ساعت 9:57 عصر

 

چکیده اخبار هفته در خبر گزاریها

 

 = معرفی ناطق‌نوری برای عضویت در هیئت موسس دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد از ارسال نامه عضویت ناطق‌نوری در هیئت موسس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از پاسخ مثبت حجت الاسلام ناطق نوری به پیشنهاد هاشمی برای عضویت در هیات موسس دانشگاه ازاد خبر داد.

به گزارش جهان، یاسر هاشمی‌رفسنجانی مسئول دفتر رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری جایگزین چه کسی در هیئت موسس دانشگاه آزاد شده است؟ گفت: آقای ناطق‌نوری به جای مرحوم حسن حبیبی برای عضویت در هیئت موسس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده‌ است.

= کار اصلاح‌طلبان با عارف بی‌معرفتی بود!

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات می‌گوید در جریان انتخابات ریاست جمهوری نسبت به عارف بی‌معرفتی شد و او در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس است.محمدعلی ابطحی از ملاقاتش با محمدرضا عارف و تصمیمات جدید وی برای ورود به انتخابات مجلس دهم خبر داد

 

= واکنش شریعتمداری به اظهارات ناطق‌نوری درباره "بی‌ترمزها"

جناب ناطق! حضرتعالی و بسیاری از مسئولان و صاحب‌منصبان دیگر، پست و مقام و زندگی آرام و بی‌دغدغه خود را مدیون فداکاری و پاکبازی کسانی هستید و هستیم که آنان را «تندرو» و «بی‌ترمز» می‌نامید!

«با این اوصاف، مشخص است که ناطق‌نوری درصدد حرکت در مسیری است که این روزها در عرصه سیاسی کشور به اعتدال مشهور شده است و فعلا هم نماینده‌ای دیگر جز حسن روحانی ندارد. اگرچه که محرک اولیه‌اش هم‌پیمانی اکبر هاشمی‌رفسنجانی، حسن خمینی و محمد خاتمی و ناطق‌نوری است»!...

ناطق‌نوری به عنوان سخنران در مجلس ختم مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری، با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت؛ «هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم».

= باز هم یک استقبال خودجوش دیگر از رئیس جمهور

آنچه که امروز، 6 اسفند 92، در مسیر حرکت کاروان ریاست جمهوری در سفر استانی به هرمزگان جلب توجه می کرد حضور خود جوش دانش آموزان مدارس در خیابان های بندرعباس بود.

= تقسیم کار جریان اصلاحات در قم زیر نظر یونسی

جریان اصلاح‌طلب زیر نظر یونسی، تقسیم کاری برای فعالیت در قم برای خود تعریف کرده ‌است. در این شهر سه دسته فعالیت تقسیم کار شده ‌است.

به گزارش جهان، کار روی مرجعیت آینده (با توجه به کهولت سن مراجع فعلی) یکی از این محورهاست. سروش محلاتی، فاضلی، ورعی در یک مؤسسه دارند فضلایی که قابلیت مرجع شدن دارند را شناسایی می‌کنند تا در زمان مقتضی به مطرح کردن آن‌ها بپردازند.

فعالیت دسته دوم به حلقه سیاسی اصلاحات مربوط می‌شود که بیشتر توسط اعضای مجمع محققین و مدرسین و برخی اعضای مجمع روحانیون صورت می‌گیرد و وظیفه هماهنگی میان اصلاح طلبان را عهده دارند.

طیف سوم هم به تقویت منابع انسانی مربوط می‌شود که روی دانشگاه‌ها و مدارس علمیه متمرکز هستند و مسئولیت این کار به عهده فردی به نام حسنخانی‌است.

= رسمیت بخشیدن به برنامه انتخاباتی دولت

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌ای که اکنون باید آن را پی گیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: تنها راه نجات اصلاح‌طلبان حمایت از روحانی است.

= هشدار آیت‌الله مکارم/ اگر اصلاح نشوند، علنی می‌گویم

 آیت الله مکارم شیرازی گفتند: من خطراتی در برخی مطبوعات و فیلم ها احساس می کنم که الان سر بسته می گویم؛ بنا است مذاکراتی بکنیم که اگر نتیجه داد که خوب، اما اگر عملی نشد و نتیجه نداد آشکارتر بیان خواهیم کرد.

= مدیر 33 شرکت خصوصی کی می‌رسد وزارت کند؟!

حضور یک وزیر اقتصادی در مدیریت مستقیم و غیرمستقیم 33 شرکت خصوصی ابهام‌برانگیز است.

ز جمله اشخاصی است که ضمن تصدی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور، همچنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدیریت خود در مجموعه عظیمی از شرکت‌های خصوصی را حفظ کرده است. وی رئیس هیئت‌مدیره یا نایب رئیس حداقل 17 شرکت خصوصی است و به صورت غیرمستقیم (از طریق بستگان نزدیک) کنترل 16 شرکت دیگر را حفظ کرده است که از آن جمله می‌توان به شرکت‌هایی نظیر «پترو فرآیند کرخه، توسعه و تجارت نعمت نیکو، رسا فارمد، انبارها و پایانه‌های نگین مکران منطقه آزاد چا‌بهار، هرمزان تجارت گستر کیش، الوند پترو انرژی کیش» و... اشاره کرد.

= احتمال ‌ریاست‌ یک‌ زن ‌اصلاح‌طلب‌ بر دانشگاه  تهران

 پیشنهاد ریاست دانشگاه تهران به الهه کولایی در دانشگاه و در وزارت علوم در حال پیگیری است.

به گزارش جهان به نقل از ایلنا، الهه کولایی خبر پیشنهاد ریاست دانشگاه تهران به وی را تایید کرد.

"الهه کولایی" با تایید خبر پیشنهاد ریاست دانشگاه تهران به وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در این زمینه صحبت هایی مطرح شده است و این مسئله هم در دانشگاه و هم در وزارت علوم در حال پیگیری است.

= نهضت آزادی هنوز تشکیلات خود را دارد اما فعالیت رسمی نمی‌کند

 مهدی نوربخش در تحلیلی می‌نویسد: متأسفانه اینک دوستان نهضت آزادی به طور رسمی در داخل کشور هیچ فعالیتی ندارند. اما به‌عنوان تشکیلاتی که گاهی باید تصمیماتی بگیرد می‌توان گفت که هنوز امتداد دارد. نهضت آزادی هنوز تشکیلات خود را دارد اما فعالیت رسمی نمی‌کند. در این رابطه اما توقعات ما از آقای روحانی چه باید باشد؟

وی می‌افزاید: چند روز پیش نقل‌قولی از آقای هاشمی‌رفسنجانی دیده شد، توقعات این بوده که خیلی زودتر، آقای روحانی دست به کار اقدامات و تغییراتی در داخل می‌شد.

نوربخش در ادامه این نوشته انتقادی خاطرنشان می‌کند: اگر اسم مواضع روحانی را و سکوت او را «کوتاهی» نگذاریم من ترجیح می‌دهم حرف آقای رفسنجانی را تکرار کنم که کارها «خیلی کند» پیش می‌رود. به این ترتیب تحول‌خواهان [اسم مستعار جریان برانداز] اطمینان خود به دولت را از دست می‌دهند و این به نفع ایشان نیست. الان چندین حزب مثل مجاهدین انقلاب و مشارکت تعطیل هستند، نهضت آزادی که از اول هم نمی‌توانست فعالیتی بکند؛ اینها نشانه‌های خوبی نیست. روحانی باید این زندانیان و احزاب را آزاد کند.

در ادامه این نوشته با دعوت به پیگیری روشن افراطیون مدعی اصلاحات در دولت خاتمی آمده است: روحانی شروع کند به رسیدگی به وضعیت زندانیان. ما باید درخواستمان برای آزادی زندانیان سیاسی بالا برود. هر روزنامه‌ای، اگر حرفی زد بسته نشود. حالا اگر وضعیت سران جنبش سبز به سادگی قابل حل نیست و پیچیدگی‌هایی دارد ولی به آزادی زندانیان اهمیت دهد؛ در حالی که او سکوت کرده است.

= حضور آیت الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس خبرگان

*آیت الله مهدوی کنی در جلسه درس اخلاق دانشگاه امام صادق(ع) با رد شایعات مطرح شده درباره عدم حضور خود در انتخابات مجلس خبرگان گفت: "برخی افراد آرزوهای خود را به صورت شایعه مطرح می کنند. بنده انشاالله برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد."

= اعتراض 18 تن از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به شیوه عزل و نصب روسای دانشگاه ها

*18 تن از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در اعتراض به شیوه عزل و نصب روسای دانشگاه ها توسط وزیر علوم، در نامه ای به رئیس جمهور خواستار آن شده اند نخست دلایل و مستندات تغییر رئیس دانشگاه ارائه و سپس مرجحات رئیس پیشنهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و در صورت موافقت اکثریت اعضا، عزل و نصب صورت پذیرد.

دوسوم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تغییر روسای دانشگاهها واکنش نشان دادند و طی نامه ای اعتراض خود را به رئیس جمهور یعنی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردند.

= کوچ کشی محمود سریع القلم

*شنیده ایم که اتاق محمود سریع القلم در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تخلیه شده است. در زمان ریاست روحانی بر این مرکز به محمود سریع القلم اتاقی داده شده بود. سریع القلم از هفته گذشته نیز در اعتراض به نامه حسام الدین آشنا به صدا و سیما، در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری حضور پیدا نکرده است.

* شنیده ایم محمود سریع القلم در جلسه چهارشنبه شورای سیاستگذاری مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری حاضر نشده و از این مرکز خداحافظی کرده است. علت قهر سریع القلم را اظهارات حسام الدین آشنا عنوان کرده اند که در نامه ای به رئیس صدا و سیما عنوان کرد سریع القلم جزو مشاوران رئیس جمهور نبوده و نیست. انتشار تصاویری از محمود سریع القلم در حالتی که کروات ذارد و به عنوان مشاور رئیس جمهور در اجلاس داووس شرکت کرده بود باعث ایجاد این اختلافات و تنش ها شد.

= جایگزین آسمان

*پس از تعطیلی روزنامه آسمان به اتهام اهانت به احکام شریعت اسلام، در جلسه اصلاح طلبان مقرر شده تا دیداری با علی ربیعی داشته و از وی بخواهند روزنامه خورشید را که در حال حاضر تعطیل است در اختیار آنها بگذارد.

= مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری

*شنیده ایم هفته گذشته جلسه ای با حضور افرادی چون حسام الدین آشنا، هرمیداس باوند، صادق زیبا کلام، عبدالرضا داوری، دهباشی و..در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری جهت بررسی رابطه ایران و انگلیس برگزار شده است. مواضع صادق زیبا کلام در تخطئه رفتار ایران در برابر دولت انگلیس، حضور عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد همراه با دعوت از هرمیداس باوند که حکم الهی قصاص را غیر انسانی خوانده است ، از حاشیه های قابل تامل این نشست بود.

= شهریه پرداختی سید حسن خمینی

*تاکنون درباره محل تامین شهریه پرداختی سید حسن خمینی به برخی طلاب و روحانیون پاسخ روشنی داده نشده است. برخی می گویند شهریه پرداختی از محل فروش یک زمین در کرج تامین شده است.

= طرح دیدار خاتمی با مراجع عظام تقلید

* پس از ناکامی اصلاح طلبان در عملیات تطهیر خاتمی و دیدار وی با مراجع عظام تقلید، برخی نزدیکان وی طرح دیدار و میانجیگری آیات عظام شبیری زنجانی، جوادی آملی و امامی کاشانی را مطرح کرده و در دستور کار قرار داده اند.

= پاسخ منفی ضرغامی به درخواست منتقدان توافقنامه ژنو برای حضور در سیما

رئیس سازمان صدا و سیما طی نامه‌‌های جداگانه به درخواست نمایندگان منتقد توافقنامه ژنو مبنی بر حضور در سیما پاسخ گفت.

ه استحضار برسانم در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته ای کاملا تبیینی و حمایتی است و تضغیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست ها و اقدامات در حال انجام به صلاح کشور نمی باشد.

= گمانه زنی درباره جانشین ضرغامی

از رحمانی فضلی وزیر کشور و سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ ارشاد به عنوان گزینه‌های احتمالی نام برد

= دیدار احمدی‌نژاد با حامیان رسانه‌ای‌اش

در این دیدار نسبتاً طولانی که حدود 30 نفر از فعالان رسانه‌ای حامی محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند درباره فعالیت‌های رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد تصمیماتی اتخاذ شد

= بولدوزر افراطیون اول ویران می‌کند بعد تدبیر!

وزیر علوم گفت: برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران قرار است شورای مشورتی از اساتید این دانشگاه بنشینند و یک نفر را انتخاب و به ما معرفی کنند.

= ایوبی رئیس سازمان سینمایی

* اینقدر بولتن‌سازی نکنید/ برخی‌ها با بولتن‌سازی نگرانی و اضطراب در جامعه ایجاد می‌کنند 

رئیس سازمان سینمایی در ادامه خطاب به منتقدان اظهار داشت: این سینمای شریف و پاک را قدر بدانید.این سینمای باشکوه را باید حفظ کنیم و همه ما باید به آن احترام بگذاریم.

= بذرپاش: دولت روحانی امنیتی‌ترین دولت بعد از انقلاب است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت یازدهم امنیتی‌ترین و کم‌صبرترین دولت بعد از انقلاب است.

= پس از توهین رسانه های اصلاح طلب به مقدسات اسلامی؛

حمله آزادانه یک فتنه‌گر به اصول انقلاب و نظام در تریبون علنی!

وی در سخنانی عجیب عنوان کرد: این حکومت علوی امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تاسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم!

رضوی فقیه از اعضای آشوب طلب دفتر تحکیم در دهه 70 بود که به حزب مشارکت نزدیک شد و به مأموریت از این حزب تندرو در انتخابات سال 88 وارد ستاد اصلی کروبی شد تا در حلقه‌ای با حضور عناصری تندروی دیگر کروبی را برای القای تقلب و انتشار شایعه و ایجاد تشنج مدیریت کنند. وی پس از حوادث فتنه 88 به پاریس رفت و دو سال بعد به کشور بازگشت.

 

= اعلام موجودیت سومین فراکسیون مجلس

 یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دو فراکسیون اصولگرای مجلس و برخی حامیان دولت با تشکیل فراکسیون سوم در مجلس گفت: تخمین می زنیم حدود 80 تا 100 نماینده مجلس شورای اسلامی عضو این فراکسیون شوند، اما آقای مطهری معتقد است حتی اگر 30 تا 40 نماینده هم عضو این فراکسیون شوند از ابتدای سال 93 اعلام موجودیت خواهیم کرد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ